Mission

目標

Back to Homepage

New International School of Japan is a school where...

ニューインターナショナルスクールでは...

Discrimination on the basis of race, gender, or place of origin does not exist.

人種、性別、出身地などの属性に基づいた差別は存在しません。

Dynamic bilingualism or multilingualism is individually nurtured.

二言語併用教育、多言語教育は個々に育まれます。

The students retain and/or develop self-motivation, a healthy self-image, and an appreciation of  others by virtue of what they are able to learn and accomplish within a school environment  designed for their enjoyment and success.

児童生徒は、楽しく成功するために計画された学校環境の中で学び、達成することにより、自己動機、健全な自己イメージ、他者への感謝の気持ちを持ち続け、成長します。

Standpoints/individual points of view are considered, developed, understood, and appreciated in context.

一人一人のものの見方・考え方を状況に応じて考慮し、伸ばし、理解し、尊重します。

The curriculum is always in the process of development, based on the latest research and experience in teaching and learning, especially as regards to multilingual and multiage education.

カリキュラムは、教授と学習に関する最新の研究と経験に基づいており、特に多言語教育とマルチエイジ教育に関しては、常に開発を続けます。

Orientations and other opportunities are provided for parents so they may actively support their child’s education.

保護者を対象に、子どもたちの教育を積極的にサポートしていただけるよう、オリエンテーションなどの機会を設けています。

Professional placement counseling is provided for options after NewIS.

NewIS卒業後のためのきめ細やかな進路指導を行ないます。

It is further stated that:

The above goals are accomplished in a developmentally based, multiage school environment free from the standardization and rigidity of the traditional age-grade system.

同年齢が一学年を構成するという伝統的な制度から生じる標準化や堅苦しさをなくし、複数の年齢の子どもたちが同じ空間で学び、一人ひとりの成長・習熟度に合わせた教育システムを提供することによって、上記に掲げた目標が実現できるのです。

The above mission is really the “bottom line” as far as this school is concerned.  We are confident that if we all work together in furtherance of this mission, the school will become better and better on behalf of the children.


Steven Parr

Founding Director/ Head of School.

以上の学校目標は、NewISにとって必要不可欠で最も重要なものであると考えております。この学校目標を遂行するために全員一丸となれば、子どもたちのために学校はよりよいものになっていくと確信しています。


スティーブン・パール 

 創設理事・学校長

Tell us what you think.